Alles Over Breien

Breipatronen voor dames (en heren)

Soms brei je lekker even wat voor jezelf. Een nieuw vestje, een paar sokken of een lekkkere warme sjaal voor de winter.

Alles over Breien heeft de leukste breipatroontjes die je online kunt vinden hier voor je verzameld.






Breipatronen mutsen

breipatroon katten muts

Kattenmuts

Deze grappige kattenmuts van Miss Minoes met oorflappen brei je met een rondbreinaald. Borduur er na afloop nog een leuke versiering op.


breipatroon mutsje

Dames muts

Een breipatroon van Handmade Handsome voor een dames muts uit de oude school.


breipatroon damesmuts met rolrand

Gebreide muts met rolrand

Gebreide muts in tricotsteek met een rolrandje van Garnstudio. Makkelijk breipatroon, prima voor beginners.


breipatroon beanie

Gebreide beanie

Deze grappige beanie voor dames en heren, staat beschreven op de site van Veritas. Je maakt hem met naalden 12, dus hij is lekker snel klaar.


breipatroon dames kattenmuts

Gebreide muts met kattenoortjes

Dit breipatroon van een damesmuts met “kattenoortjes” van Miss Minoes is prima voor beginnende breisters. Het patroon is in meerdere maten beschreven, voor kinderen, tieners en volwassenen.


breipatroon muts

Mannen muts

Het breipatroon van het bekende rode mutsje van Harry Slinger, vind je hier op de site Mokums.


breipatroon mannen muts

Mannen muts

Gebreid met dikke wol en breinaalden nr. 9, dus snel klaar deze warme muts van Scheepjeswol.


breipatroon dames mutsje

Mutsje

Makkelijk te maken breipatroon van Zeeman voor een dames of heren muts.


breipatroon dames muts

Muts

Deze warme gebreide muts van Geertrude heeft een lekker zacht en rekbaar boord zodat de muts altijd goed aansluit. Je kunt hem met een rondbreinaald of naalden zonder knop breien.


breipatroon beanie

Beanie met klep

Op de site Breien en Haken vind het patroon voor deze beanie met klep (even naar beneden scrollen voor de Nl versie). Geschikt voor beginners.


breipatroon spiraal muts

Spiraalmuts

Heel leuk deze muts gebreid in een spiraal. Je vindt het patroon op het blog van Geertrude.


gratis breipatroon dames muts

Dames muts

Saartje ontwierp het patroon voor deze muts. Je breit hem op naalden 4,5 zonder knop.


gratis breipatroon dames muts

Dames muts

Geetrude noemt dit haar partjesmuts omdat het patroon haar doet denken aan de partjes van bijvoorbeeld een mandarijntje.


gratis breipatroon dames muts

Gebreide muts

Voor deze muts van Lupineke brei je eerst een koker, daarna een cirkel en als afsluiting naai je die twee aan elkaar.


gratis breipatroon carnaval muts

Carnavals muts

Miriam heeft het breipatroon voor deze muts en sjaal ontworpen voor de Hopsjlokkers. Maar je kunt hem natuurlijk ook in andere kleuren breien.


gratis breipatroon muts met pompom

Dames muts

De Telegraaf heeft een aantal leuke breipatronen voor mutsen en sjaals op haar site staan.


gratis breipatroon muts met pompom

Dames muts

Wanneer je de draadjes netjes afwerkt, kun je deze muts aan twee kanten dragen. Een patroon van Hobbyshop Reuvers.


Breipatroon muts

Warme muts

Deze muts brei je in het rond op naalden 9 en 12, gauw klaar dus! Je vindt het patroon in de breibijlage van Knippie.


Basis breipatroon muts

Makkelijke muts

Voor deze muts van Peppy brei je eerst een vierkantje in ribbels, waarna je de steken opneemt en verder in het rond gaat breien.




Breipatronen sjaals, haarbanden, kragen en kols

gebreide kolsjaal

Gebreide kol - sjaal

Een eindeloze sjaal van Handmade Handsome, gebreid in een dubbele gerstekorrel.


sjaal breien

Gebreide sjaal

Het breipatroon voor deze sjaal in de valse patensteek komt van het blog Breien met haken en ogen.


breipatroon kolsjaal

Gebreide sjaal in patentsteek

Deze sjaal brei je met pennen nr. 9 en kun je in enkele uren al klaar hebben. Op het blog van Creaymme vind je het patroon.


sjaal breien met kabels

Gebreide sjaal met kabels

Deze sjaal met kabels brei je met naalden nr.5. Je vindt het patroon op het blog van Owly.


breipatroon  brede sjaal

Brede sjaal

Voor extra warmte brei je deze lekker brede sjaal. Je vindt het patroon op de site van de Telegraaf.


breipatroon kolsjaal

Breipatroon sjaal

Volgens Ballee zal dit project je lang bezighouden, maar het resultaat is een prachtige sjaal om jarenlang trots op te zijn.


breipatroon vlechtsjaal

Breipatroon vlechtsjaal

Mooi om te zien en heerlijk warm om je nek, deze vlechtsjaal. Je vindt het patroon op de site van Jeanny.


sjaal zelf breien

Breipatroon sjaal

Deze sjaal, of omslagdoek kun je zelf breien met het patroon en de tutorial die je vindt op het blog van Tintangel.


gebreide hoofdband en kol

Gebreide hoofdband en kol

Prachtig patroon van Drops voor een heerlijk warme winter hoofdband en kol.


Gratis breipatroon gevlochten kol

Gebreide kol

Volgens Sascha kun je deze kol in vier uur breien. Je breit dan ook met naalden nr. 9 en een rondbreinaald nr. 9.



gratis breipatroon kolsjaal

Gebreide kol

Wanneer je net als hier vrolijke kleurtjes gebruikt voor je kol, kan het je niet koud genoeg zijn! het breipatroon vind je op de site Draad en papier.


gratis breipatroon kol met kabels

Gebreide kol met kabels

Op het blog van Jolanda staat het patroon voor deze lekkere lange kolsjaal met kabels. Wanneer je hem lang genoeg maakt, kun je hem twee keer omslaan.


gratis breipatroon kol

Gebreide kol

Lekker snel klaar deze kol van Creaymme, gebreid op naalden nr. 9.


gratis breipatroon kabel kol

Gebreide kol

Een supersnelle en berewarme kabelkol van Sascha, en ook nog prachtig om te zien. Gebreid met naalden 12.


hand gebreide kol

Gebreide kol

Een breipatroon van Mums voor een warme kol gebreid in de Luie Wijven steek. Lees hier meer over de Luie wijven steek.


gebreide kol

Gebreide kol

Breipatroon van Zeeman voor een super makkelijk te maken kol.


breipatroon kolsjaal

Gebreide kol

Op de blogpagina van Kristel staat het breipatroon voor deze kol in bamboesteek.


breipatroon kolsjaal in ribbel patroon

Gebreide kol met roos

Deze kol is lekker makkelijk te breien in recht en averecht. Met de roos maak je er iets bijzonders van. Gevonden op het blog van Sascha.


breipatroon kol en muts

Gebreide muts en kol

Dit breipatroon van Zeeman kun je gebruiken voor een kol (en snood) of voor een muts.


gratis breipatroon hoofdband

Gebreide hoofdband

Lekker warm deze gebreide hoofdband. Je vindt het patroon en de werkbeschrijving op de site Huis van Belle.


gebreide hoofdband en kol

Gebreide haarband

Even snel een haarband breien? Dit is een lekker makkelijk breipatroon van Zeeman.


breipatroon poncho

Poncho

Dit patroon voor een poncho van Inge brei je van de hals naar beneden. Je kunt hem dus zo lang en wijd maken als je wilt.


breipatroon poncho

Poncho

Maak zelf deze prachtige gebreide poncho met kantpatroon van Drops.


breipatroon omslagsjaal

Omslagsjaal

Deze omslag sjaal van Scheepjeswol is perfect voor koude dagen, of voor wanneer je nog niet aan de winterjas wilt.


breipatroon omslagdoek

Omslagdoek

Prachtige gebreide omslagdoek, in ribbelsteek met verkorte toeren. Je vindt het patroon op de site van Garnstudio.


breipatroon omslagdoek

Puntsjaal

Sla deze sjaal lekker om en blijf heerlijk warm. Je vindt het patroon op het blog van Creaymme.


breipatroon stola

Stola

Deze mooie stola in kantpatroon vind je op de site van Coats crafts.


breipatroon stola

Omslagdoek

Met deze omslagdoek van Drops blijf je lekker warm en modieus deze winter.




Breipatronen wanten, arm- en beenwarmers

ballerina beenwarmers breien

Gebreide beenwarmers

Beenwarmers voor ballerina's en iedereen die van lekker warme benen houdt. Gevonden op de site van Garnstudio.


wanten breien

Gebreide wanten

Met deze gebreide wanten van Zeeman kun je je mobiel gewoon blijven gebruiken.


dames wanten breien

Breipatroon wanten

Basis patroon voor gebreide wanten van Garnstudio. Gebreid met naalden zonder knop.


breipatroon wanten

Breipatroon wanten

Brei deze warme wanten in zwart-wit, of in iedere kleur die je maar wilt. Dit patroon van Veritas in de maten S, M en L, wordt in het rond gebreid met naalden 3 en 4.


dames handschoenen breien

Breipatroon handschoenen

Heerlijk warme handen en polsen met deze lange gebreide handschoenen van Garnstudio. Met kabelmotief.


gratis breipatroon polswarmers

Breipatroon polswarmers

Deze polswarmers van Wieke van Keulen worden in het rond gebreid. Versier ze met een leuk lintje.


gratis breipatroon vingerloze wanten

Breipatroon gestreepte polswarmers

Heb je wat restjes sokkenwol liggen? Maak er dan eens deze leuke gestreepte polswarmers mee. Je vindt het patroon op het blog van Peppy.


gratis breipatroon wanten zonder vingers

Breipatroon wanten zonder vingers

Lekker warme handen houd je met deze wanten zonder vingers van Moois van M(i)e. En ze zijn makkelijk te breien, dus ook beginners kunnen ze maken.


gratis breipatroon handschoenen zonder vingers

Breipatroon handschoenen zonder vingers

De bovenkant van deze polswarmers brei je met een superzacht en pluizig garen. Gebreid met naalden nr. 7 dus je hebt lekker snel warme handen. Het patroon kun je downloaden je op de site van de Telegraaf.




Sokken en sloffen breipatronen

sokken zonder hiel breien

Gebreide sokken zonder hiel

Deze tube sokken zijn super makkelijk om te breien voor iedereen. Je hoeft geen hiel te breien en bent klaar voor je het weet.


sokken breien

Gebreide sokken

Niets zit lekkerder dan handgebreide sokken. Dit breipatroon van Berthi is voor schoenmaat 37.


sokken breien basis patroon

Gebreide sokken

Sokkenpatroon van Wol atelier Dian voor maat 39/40, met veel uitleg, dus ook voor beginners.


sokken breipatronen

Gebreide sokken

Heel veel verschillende sokken breipatronen van Wolhalla. Van heel simpel tot sokken breien voor gevorderden.


sokken brei tabel

Brei tabel voor sokken

Hoeveel steken moet je opzetten voor sokken in maat 22 of in maat 47. In deze tabel van Baltena vind je alle maten en een breipatroon.


sokken brei patroon

Brei patroon voor sokken

Op de site van Veritas vind je een breiles over sokkenbreien en een tabel voor sokken in de maten 22 t/m 47.


sokken brei patroon op een rondbreinaald

Brei patroon voor sokken op een rondbreinaald

Deze sokken van Sascha brei je op een rondbreinaald. Het patroon staat beschreven in de maten 36 - 43. Wanneer je nog niet weet hoe je sokken moet breien op een rondbreinaald, kun je op haar ook terecht voor een goede uitleg hiervan.


sokken breipatroon in boordsteek

Gebreide sokken in boordsteek

Breipatroon voor damessokken van Wolhalla in maat 39/40 (smalle voet), gebreid op naalden 3˝.


sokken breipatroon uit nepal

Gebreide sokken uit Nepal

Breipatroon van Drops voor damessokken in de maten 35 - 43, met een mooi Nepalees patroon


sokken breipatroon fair isle

Fair Isle sokken breipatroon

Een mooi breipatroon van Handwerkwereld voor sokken gebreid met de Fair Isle techniek.


sokken breipatroon handleiding

Sokken breien tutorial

Op het blog Breien en Haken vind je een uitleg van de techniek van het sokkenbreien, samen met een handige maattabel.


sloffen breipatroon

Gebreide sloffen

Breipatroon van Dinah creatief voor sloffen voor dames, heren en kinderen. Lekkere warme voeten en goed voor de restjes. Gebreid op naalden 4 of 5.


 breipatroon sloffen

Gebreide slofjes

Maak deze gebreide slofjes van Drops in een lekker fel kleurtje.


 breipatroon origami sloffen

Origami sloffen

Breien en vouwen, heel apart dit patroon van gebreide origami sloffen van Breierij de Paradijsvogel. De uitgebreide foto handleiding vertelt je precies hoe je ze kunt maken in elke maat.


 breipatroon huissloffen met leren zool

Warme sloffen

Op de site van speedknitter Miriam vind je het patroon voor deze warme sloffen. Met een leren zooltje eronder loop je er zo mee weg.


 breipatroon over knees

Overknees

Ze heten niet voor niets overknees, deze lange sokken die tot over de knie reiken. Je vindt ze op de site van Coats Crafts.




Breipatronen dames vestjes en truien

breipatroon dames vestje met korte mouwen

Dames vestje met korte mouwen

Breipatroon van Garnstudio voor een dames vestje met korte mouwen.


breipatroon dames vestje met korte mouwen

Mouwloos vestje

Dit lekkere dikke giletje brei je op naalden nr. 14 en is dus klaar voor je het weet. Gevonden op het blog van Crafty Queens.


breipatroon vest

Gebreid vest met lange mouwen

Breipatroon van Garnstudio voor een gebreid vest met lange mouwen in de maten S t/m XXXL.


breipatroon lang dames vest

Gebreid dames vest

Dit lange vest heeft een robuuste uitstraling. Je vindt het patroon in de breibijlage van Knippie.


breipatroon damestrui

Gebreide damestrui met lange mouwen

Gebreide trui van Garnstudio in ribbelsteek met gevallen steken en driekwart mouwen.


breipatroon damestrui met ribbels

Gebreide damestrui met ribbels

Een super makkelijk breipatroon van Libelle. Voor deze trui hoef je alleen maar recht te breien, dus ook beginners kunnen deze trui makkelijk breien.


 damestrui breipatroon

Gebreide damestrui gerstekorrel pas

Leuk breipatroon voor een trui met een pas in gerstekorrel. Gevonden bij Garnstudio.


 damestrui basis breipatroon

Basis breipatroon damestrui

Finlandia heeft op haar site een PDF met daarin een basis breipatroon voor een damestrui met raglan of ingezette mouwen en met een V hals of ronde hals.


 lange damestrui breipatroon

Breipatroon lange damestrui

Deze lange trui kun je dragen als trui, maar ook als minijurkje. Je vindt hem, samen met andere truien in de breibijlage van Knippie.




Diverse breipatroontjes

breipatroon gebreide ketting

Gebreide ketting

Lekker vrolijk deze gebreide ketting van Mums en ook leuk voor de wol restjes.


gratis breipatroon gebreide armband

Gebreide armband

Brei deze mooie armbanden met kabel volgens het breipatroon van Sacha. Makkelijk en snel te maken, ook voor iemand die nog nooit een kabel heeft gebreid, de tutorial van Sacha helpt je erdoorheen.






Kijk ook even hier:


brei patroontjes voor baby's brei patronen sjaals, wanten en mutsen































brei patroontjes voor baby's

brei patroontjes voor tassen



breipatronen mutsen breien boeken



















breiwol kopen









Breipatronen

Samen breien

Evenementen

Brei boeken

Breisteken

Breitips

Sjaal breipatronen

Breien leren

Blocken

Breipennen

Brei blog

Basis breisteken

Steken opzetten

Home

Contact, cookies en privacy

© Vanna

webdesign: © 2011 Mijn-eigen-website.nl | Webrealisatie en advies Vannatiek.nl