Alles Over Breien

Breipatronen voor in je huis

Wil je iets breien voor in je huis, dan vind je hier vast een leuk patroontje. Alles over Breien heeft de leukste en gratis, breipatronen van het web voor je verzameld.

Brei eens een leuke handdoek of pannenlap, ook erg leuk om kado te geven!






Breipatronen

breipatroon tissue doos

Tissuedoos

Op het blog van Hobby Rita vonden we dit breipatroon voor een hoes voor je tissuedoos. Leuk om die saaie doosjes mee op te fleuren.


breipatroon keukenhaddoek

Keuken handdoek

Dit breipatroon van Jeanny vertelt je precies hoe je een keukenhanddoek kunt breien met een katoenen garen.


breipatroon haddoek

Handdoek

Milo & Mona hebben het patroon voor deze handdoek beschreven. Hij is ongeveer 36 cm in het vierkant en wordt gebreid op naalden 3,5. Even naar de pagina "Eigen patronen" voor het patroon.


breipatroon gastendoekjes

Gastendoekjes

Erg leuk, deze gebreide gastendoekjes, gevonden op het blog van Jeanny. Maak ze in verschillende kleuren haakkatoen.


gastendoekjes breien

Gastendoekjes

Deze gastendoekjes hang je op aan de ring bovenaan het doekje. Op het blog van Jeanny lees je precies hoe je ze kunt breien.


gratis breipatroon gastendoekjes

Gastendoekjes

Het breipatroon voor deze gastendoekjes met blokjes vind je op het blog van Petra.


gratis breipatroon vaatdoek

Vaatdoek

Heerlijk deze gebreide vaatdoekjes. En lekker makkelijk om te breien. Je vindt het patroon op de site van Marikari.


gratis breipatroon vaatdoek

Vaatdoekjes

Op het blog van Milo & Mona vind je dit breipatroon voor een leuk vaatdoekje. Je gebruikt breinaalden nr. 3,5. Kijk op de pagina "eigen patronen" voor het patroon.


pannenlappen breien

Ronde pannenlappen

Het breipatroon voor deze ronde pannelappen vind je op het blog van Krearette. Ze worden gebreid met breikatoen en naalden nr. 5.


pannenlappen breien voor beginners

Vierkante pannenlappen

Maar liefst vier breipatronen voor vierkante pannenlappen vonden we op het blog van Handmade Handsome. Er is een patroon voor beginners en drie patronen voor wie al wat beter kan breien.


pannenlappen breien

Pannenlappen

Dit breipatroon van Garnstudio is makkelijk te volgen. Je breit alleen maar rechte steken.


onderzetters breien

Onderzetters

Deze mooie gebreide onderzetters van CeeTee zijn gemaakt van gerecyclede zijde.


eierwarmer breien

Eierwarmer

Houd de eitjes lekker warm op je ontbijttafel met deze gebreide eierwarmers van Blij met draadjes.


speldenkussen breien

Speldenkussen

Simpel om te maken, maar leuk om te hebben of te krijgen, dit gebreide speldenkussen. Je vindt het patroontje op het blog van BusyBessy.


vlaggetjes breien

Gebreide vlaggetjes

Feestje? Brei dan een leuke vlaggenlijn met de patroontjes van De Breimeisjes.


Gebreide kussens

kussen breien

Gebreid kussen

Erg mooi is dit gebreide kussen met kabels. Je kunt op de site van Boekenvoordeel het patroon downloaden en een instructie filmpje bekijken waarin precies wordt uitgelegd hoe je dit kussen kunt breien.


kussenhoes breien

Gebreid kussen

Dit kussen met kabels is gebreid met T-shirt garen. Op het blog van Handwerken enzo, wordt uitgelegd hoe je dit kussen zelf kunt breien.


kussenhoezen breien

Gebreide kussenhoes

Op de site van Sacha kun je dit patroon voor een kussen met vier kabels vinden. Je maakt dit kussen met een rondbreinaald nummer 10.


kussenhoesje breien

Gebreide kussenhoes

Dit breipatroon van Kristel is voor een kussen van 60 x 30 cm en wordt gebreid met naalden nummer 4.


kussen breien

Gebreide kussenhoes

Lekker makkelijk om te breien deze kussenhoes van dik garen. Gebruik breinaalden nr. 12 en je bent zo klaar! Gevonden op de site van Garnstudio.


lente kussen breien

Gebreid lente kussen

Met dit gebreide kussen met krokussen haal je de lente in huis. Je vindt het patroon op de site van Miriam.


poef breien

Gebreide poef

Brei een hoes voor een vierkante poef met dit breipatroon van Garnstudio. Geschikt voor een poef van ongeveer 38 cm.



Meer leuke breipatronen voor in je huis vind je hier:
Engelse breipatronen voor in je huis: onderzetters, mandjes



Kijk ook eens hier:


brei patroontjes mutsen en sjaals gratis baby breipatronen


Breipatronen

Breipatronen

Sjaal breien

Breipatroontjes voor baby's

Tassen breien

Breipatronen voor dames

Breien voor je interieur








brei patroontjes voor baby's

brei patroontjes voor tassen

brei patroontjes voor dames en heren

Boekentip






Home

Contact, Cookies en Privacy

Breisteken
Ken je de Patentsteek of de Luie Wijvensteek?

Breitips
Tips voor alle breisters. Wat lees je op het brei etiket.

Brei vertalingen
Leuk Engels breipatroon gevonden? Hier vind je een handige lijst met vertalingen.

Breipatronen
Hier vind je sites met gratis breipatronen uit binnen en buitenland.

Samen breien
Wil je breien leren, of beter leren breien? Waar zijn de leukste breicafes?

Blocken
Hoe werk jij je breiwerk af, lees hier alles over het nog mooier maken van je werkstuk.

Breipennen
Er zijn zoveel soorten breipennen, met en zonder knop en rondbreinaalden. Wat is de beste breinaald voor jouw brei project?

Brei blog
Lees hier leuke brei nieuwtjes uit de hele wereld.

Breien leren
Breilessen voor beginners.

Steken opzetten
Hoe zet je de eerste steken voor je breiwerk op.

Basis breisteken
De basis breisteken, recht en averecht.

Sjaal breipatronen
Breipatronen voor sjaals. Ook voor beginnende breisters.
Evenementen
Leuke evenementen in Nederland voor alle handwerksters

© Vanna

webdesign: © 2011 Mijn-eigen-website.nl | Webrealisatie en advies Vannatiek.nl